Fietsen en Mountainbiken rondom Valthe

Valthe is een goede startplaats voor een prachtige fietstocht. In de omgeving vindt u mooie dorpen, bossen en uitgestrekte landerijen.

Knooppunt 39 bevindt zich tegenover Bakkerij Kuipers aan de Schoolstraat. U kunt daar, met behulp van het bord met fietsknooppunten van de ANWB, uw route plannen.

Fietsroutes:

Hieronder vindt u enige suggesties voor mooie fietsroutes in de omgeving. Deze routes zijn allemaal te starten vanaf Knooppunt 39.

Fietsroutes in de buurt van Valthe:

Pieterpad route Deel 3. Deze route is bij Knooppunt 38 in Odoorn op te pakken. Odoorn ligt op korte afstand van Valthe.

Odoorn/Exloo/Emmen:

De dorpen Exloo en Odoorn zijn op de fiets goed bereikbaar. Exloo en Odoorn, waar u o.a. een supermarkt en drogisterij vindt, zijn op korte fietsafstand van Valthe. Ook Emmen is goed via de fiets te bereiken.

Odoorn is bereikbaar via:

• Het fietspad dat u vindt als u, via Oud-Valthe/Restaurant de Gaffel, half rond gaat op de rotonde. U fietst dan langs het Zefatbosje/De begraafplaats rechtdoor tot u in Odoorn uitkomt.
  • Wilt u een iets langere route? Ga dan driekwart rond op de rotonde en fiets eerst naar Klijndijk. In Klijndijk fietst u tot u bij de rotonde komt en gaat hier rechtsaf en fietst dan rechtdoor tot u in Odoorn uitkomt.

Exloo kunt u bereiken via 3 routes.:

• U kunt dezelfde route volgen richting Odoorn. In Odoorn gaat u, nadat u het fietspad verlaat, de weg over, rechtdoor. Na de wegversmalling gaat u rechtsaf. U fietst door tot u bij de school komt. Hier gaat u linksaf. Aan het einde van de weg rechts. U fietst dan langs de Supermarkt. Als u na de supermarkt weer het fietspad op gaat fietst u naar Exloo. U komt dan ook langs het zwembad.
  • U kunt, als u richting Odoorn fietst, na het Zefatbosje/de begraafplaats, rechts de weg oversteken. U volgt dan het fietpad tot u in Exloo uitkomt.
  • U kunt via de Vlintweg de weg oversteken. U gaat aan de overkant van de weg rechts en vrijwel gelijk weer links en fietst dan steeds rechtdoor tot u niet verder kan en weer op het fietspad moet gaan. U volgt deze tot u in Exloo uitkomt. U komt dan onderweg langs de Manege.

Emmen is ook prima te bereiken met de fiets. U hebt meerder opties om hier te komen:

• Via Weerdinge, het fietspad vindt u tegenover Het Perron;
  • Door het veld/Weerdingerzandweg, het fietspad vindt u tegenover Schoolstraat 5;
  • Via het Valtherbos, vanaf knooppunt 39 fietst u langs het voetbalveld en blijft de weg volgen tot u weer op het fietspad richting het Valtherbos komt. Deze volgt u.

Mountainbikeroute:

In de omgeving van Valthe vindt u verschillende MTB-routes:

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑

error: Content is protected !!